Elektronická evidence tržeb
Od začátku roku 2016 bude v České republice postupně spuštěn systém elektronické evidence hotovostních tržeb za prodej zboží a služeb.
Každá hotovostní tržba podnikatele bude v okamžiku zaplacení zaevidována prostřednictvím internetu v centrálním datovém uložišti Finanční správy, a jako potvrzení bude zaslán zpět unikátní kód, který podnikatel uvede na účtenku. Evidovat se budou platby v hotovosti včetně prostředků de facto představujících peníze (žetony, kupony), platby kartou či jiným elektronickým prostředkem a platby stravenkami nebo šeky. Platby převodem z účtu na účet nebo formou inkasa evidenci podléhat nebudou. Existovat budou i řešení pro případ dočasného výpadku internetového spojení či pro vybrané obory zjednodušená evidence v off-line režimu.
Popis komunikace pokladních systémů DATONA se serverem finanční správy
- Pokladní systém DATONA zašle datovou zprávu o transakci ve formátu XML finanční správě.
- Finanční správa ze systému zašle potvrzení o přijetí s unikátním kódem účtenky.
- Pokladna DATONA vytiskne účtenku (včetně unikátního kódu).
- Zákazník převezme účtenku.
- Evidenci dané tržby si zákazník může ověřit prostřednictvím webové aplikace finanční správy
Technické řešení vyžaduje připojení k internetu v okamžiku přijetí platby. *
*Pozn. Pokud připojení k internetu nefunguje, použije se náhradní způsob komunikace